مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات عکاسی - عکاسی عروسی - عکاسی صنعتی و مطالب مرتبط

  • ۰
  • ۰

پیش از این در وب‌سایت دیج ایمیج درباره تغییرات جدید در لایتروم 2019 مفصلا توضیح دادیم. اما بالاخره شرکت ادوبی پس از یکی دو سال، یکی از مهم‌ترین تغییرات را در برنامه ویرایشگر فایل خام فتوشاپ و همچنین در ماژول Develop برنامه Lightroom اضافه کرد.این تغییر که اسلایدر Texture یا اسلایدر بافت نام دارد، یک کنترل کننده میزان نرمی پوست است که ظاهرا به درخواست ‌های متعدد عکاسان حرفه‌ای پرتره و ویرایشگر‌هایی که با این برنامه کار می‌کنند به این بخش اضافه شده است. کاری که این اسلایدر انجام می‌دهد این است که می‌تواند بدون کاهش کیفیت یا صرف زمان زیاد برای ویرایش، مقدار بافت پوست صورت را کنترل کند و حدس می‌زنیم که روند ویرایش و رتوش پوست صورت را برایمان ساده‌تر کند.اسلایدر Texture

یکی از طراحان فتوشاپ به نام Max Wendt در شرکت ادوبی درباره این قابلیت توضیح می‌دهد: “شاید کسانی که با فتوشاپ کار می‌کنند نیاز داشته باشند تا برخی تغییرات را در برنامه فتوشاپ انجام دهند، اما بهرحال این یکی از سریع‌ترین روش‌های رتوش پوست صورت در اغلب عکس های پرتره با شرایط مختلف است”
به گفته Wendt این یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که تا بحال برای نرم‌سازی پوست چهره در فتوشاپ ارائه شده و به نوعی می‌تواند هم کار رتوش و نرم‌سازی پوست را انجام دهد و هم بافت صورت را حفظ کند. به گفته این شخص “مقدار مثبت یا افزایش اسلایدر Texture تقریبا ترکیبی از افزایش اسلایدر Clarity و اسلایدر Sharpening را انجام می‌دهد و مقدار منفی یا کاهش اسلایدر Texture هم شبیه به کاهش اسلایدر Noise Reduction است.
اما مسئله مهم برای ما این است که وقتی این قابلیت را در ویرایشگر فایل خام و همچنین در لایتروم می‌بینیم، به این معنی است که می‌توانیم آن را به صورت غیر مخرب و بسیار سریع، روی صدها عکس به شکل همزمان استفاده کنیم که از این لحاظ سرعت کار ویرایش را بسیار سریع‌تر می‌کند.
به گفته ادوبی اسلایدر Texture در واقع فرکانس‌های میانی یا mid-Frequency تصویر را بهبود می‌دهد. بنابراین می‌توانید بدون تاثیر روی محدوده‌های بزرگ پوست صورت و تخت کردن پوست، بافت پوست را بهبود دهید. “دیج ایمیج” پیش از این در مجموعه آموزشی “رتوش پوست صورت” به طور کامل بحث رتوش پوست صورت با استفاده از روش جدایش فرکانس را توضیح داده است و به زودی یک ویدئوی آموزشی کوتاه برای استفاده از این قابلیت در کنار آموزش رتوش قبلی منتشر خواهد کرد. اتفاقا اسلایدر Texture در ویرایشگر فایل خام، دقیقا می‌تواند بدون ایجاد حالت پلاستیکی روی پوست صورت، بخش زیادی از اشکالات را برطرف کند.
البته در ویدئوی معرفی که ادوبی در رابطه با اسلایدر Texture منتشر کرده می‌بینیم که این قابلیت جدید در کنار Clarity به صورت همزمان برای بهبود بافت عکس‌های منظره هم استفاده می‌شود که نشان می‌دهد چنین قابلیت پیشرفته‌ای صرفا برای عکاسان پرتره ارائه نشده است. از همه چیز مهم‌تر اینکه چون ویرایش با آن غیر مخرب است، می‌توانید هر چقدر می‌خواهید مقدار آن را کاهش و افزایش دهید و نتیجه را روی عکس‌های خودتان خروجی بگیرید و با هم مقایسه کنید تا ببینید بهترین تاثیر با توجه به رزولوشن دوربینی که دارید چقدر است.
شما می‌توانید این به روزرسانی را در قالب یک فایل نصبی Camera RAW 11.3 از وب‌سایت ادوبی دانلود کنید.

  • ۹۸/۰۳/۰۱
  • تصویر دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی