مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات عکاسی - عکاسی عروسی - عکاسی صنعتی و مطالب مرتبط

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چند روز پیش مطلبی را در وب‌سایت “دیج ایمیج” منتشر کردیم که به عکاسی عروسی  مراسم سلطنتی انگلستان می‌پرداخت. در این مطلب به شما گفتم که عکاس عروسی سلطنتی چه کسی بود و چطور با شاهزاده هری و مگان مارکل آشنا شد.
به محض اینکه درباره یک مراسم عروسی سلطنتی حرف می‌زنیم، اولین چیزی که به ذهن ما می‌آید، هزینه‌ای است که بابت آن صرف شده است. گفته می‌شود هزینه‌ای که بابت این عروسی صرف شده نزدیک به 43 میلیون دلار برآورد شده. هزینه‌ای که نه برای زرق و برق بیشتر این عروسی، بلکه بیشتر برای تامین امنیت مهمانان و شرکت‌ کنندگان این مراسم صرف شد. در این مراسم، جدای از مهمانان ویژه، نزدیک به 100 هزار نفر در محوطه کاخ وینزور و خیابان‌های اطراف آن برای تماشای مراسم شرکت کردند. اما هیچکس این مراسم را به خوبی یک نفر ندید: عکاس مراسم عروسی !اما در این میان نکته‌ای که از چشم بسیاری از ما دور ماند این بود که عکاس این مراسم، خودش هم یک شاهزاده است. البته نه شاهزاده انگستان. او نه تنها اصل و نصب یک شاهزاده را دارد، بلکه یک راهنمای جامع “شاهزاده بودن” را هم منتشر کرده است و احتمالا یکی از با کلاس‌ترین عکاسان جهان است که توانسته عکاسی عروسی سلطنتی انگلستان را برعهده بگیرد.

یادداشت‌هایی برای یک شاهزاده جوان

در این پادکست درباره Alexi Lubomirski با نام کامل His Serene Highness Prince Alexi توضیح می‌دهم. همچنین می‌توانید کتاب “یادداشت‌هایی برای یک شاهزاده جوان” را که این عکاس عروسی، نوشته است، در اینجا مطالعه کنید.

اطلاعات بیشتر درباره این عکاس را می‌توانید در این وب‌سایت مطالعه کنید.

تمامی هزینه خرید این کتاب، به موسسه حمایت از کودکان سرطانی در اینجا واریز می‌شود.

عکاس Alexi Lubomirski امروز 39 سال دارد و همراه دو پسرش، Sole Luka و Leone  و همسرش Giada در شرق لندن زندگی می‌کند و شغل اصلی‌اش عکاسی مد است.

امیر یاری در این پادکست فارسی درباره شیوه زندگی Alexi Lubomirski ، شاهزاده عکاس توضیح می‌دهد:

منبع: وبلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اپیزود 04 –  بدون شک یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های منحنی‌ها، تأثیر روی نورهای تصویر است. به همین دلیل هم هست که ما روی منحنی‌ها، نقاطی را اضافه می‌کنیم و جای آن نقاط را تغییر می‌دهیم.
حالا برمی‌گردیم به یک مفهوم در هندسه ریاضی. اینکه یک خط، همیشه به حد فاصل دو نقطه گفته می‌شود. بنابراین نمی‌توان یک خط را بدون دو نقطه ابتدا و انتهایی آن تصور کرد. این مفهوم درباره منحنی یا همان خط صافی که در پنجره منحنی‌ها می‌بینیم هم وجود دارد. یعنی نمی‌توانیم بدون اینکه دو نقطه اول و آخر این خط را داشته باشیم، یک منحنی داشته باشیم. این دو نقطه، محل شروع روشن‌ترین پیکسل عکس یا سفیدی خالص و برعکس آن، یعنی محل شروع تیره‌ترین پیکسل تصویر یا سیاهی خالص است.

این دو نقطه، بالا سمت راست و پایین سمت چپ خط منحنی هستند.

اپیزود 04: همیشه اول به سراغ سفید و سیاه بروید

شما می‌توانید بدون اضافه کردن هیچ نقطه جدیدی، فقط با حرکت دادن همین دو نقطه هم، نور‌های عکس را تغییر دهید. اما قبل از اینکه آن‌ها را تغییر دهید، باید به یک نکته مهم درباره منحنی‌های فتوشاپ دقت کنید. این نکته‌ای است که در خیلی از کتاب‌های آموزش فتوشاپ هم نیامده است: اینکه این دو نقطه، “استثنائا” روی محور‌های عمودی و افقی حرکت می‌کنند. یعنی نمی‌توانید آن‌ها را به جز روی این خطوط، در جای دیگری از صفحه منحنی‌ها قرار دهید.

اپیزود 04: همیشه اول به سراغ سفید و سیاه بروید

حالا اگر ما این نقاط را روی صفحه منحنی بکشیم چه می‌شود؟
اگر این کار را بکنید، فتوشاپ به طور خودکار، از همان نقطه، یک خط افقی رو محور خروجی (محور عمودی) رسم می‌کند و بلافاصله تمام نورهای تصویر تا آن نقطه را تبدیل به یک نوع رنگ می‌کند.

اپیزود 04: همیشه اول به سراغ سفید و سیاه بروید

در مثال پایین می‌بینید که تمام نقاط حدفاصل مشخص شده، به رنگ خاکستری تیره درمی‌آیند. اینجا دیگر، فتوشاپ مانند یک منحنی ساده، نقاط را تصحیح نمی‌کند. بلکه آن‌ها را به صورت “یکجا” جایگزین می‌کند.

تغییر جای این نقاط روی محور‌های عمودی اما موجب تصحیح پیکسل‌های مرتبط با آن‌ها هم می‌شود. مثلاً حرکت نقطه سفید در جهت عمودی، باعث خفه شدن نورهای تصویر می‌شود و در جهت افقی باعث افزایش کنتراست از طرف سفیدی‌ها می‌شود. یعنی سفیدی‌ها برق‌خورده می‌شوند.
نقطه سیاه هم همین‌طور، وقتی در جهت افقی حرکت می‌کند کنتراست تصویر را از سمت سیاهی‌ها افزایش می‌دهد، و وقتی روی محور عمودی بالا می‌رود، سیاهی‌های تصویر را خاکستری می‌کند. این آخری، جلوه‌ای است که خیلی از عکاسان دوست دارند. تأثیر این‌ تغییرات را در ویدئوی مربوط به این درس می توانید ببینید.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اپیزود 03 – اولین سوالی که همه کارآموزان درباره curveها از من می‌پرسند، این است که مگر منحنی‌ها نباید منحنی باشند؟ پس چرا Curve در فتوشاپ، یک خط صاف است؟ منحنی‌های نور یا Curves در فتوشاپ، قوی‌ترین و منعطف‌ترین ابزارهای تنظیم رنگ  نور در این برنامه هستند و شاید دلیل اینکه خیلی از عکاسان و ویرایشگران از این ابزار استفاده نمی‌کنند هم دقیقا به همین قدرت فوق‌العاده این ابزارها ربط داشته باشد. خیلی‌ها نمی‌دانند دقیقا کی و چقدر باید با منحنی‌ها کار کنند. اولین چیز ترسناک درباره منحنی‌های فتوشاپ این است که اصلا “منحنی” نیستند. بلکه یک خط صاف هستند و همین باعث می‌شود تا وقتی بار اول به سراغ آن‌ها می‌روید، فکر کنید احتمالا یک چیزی درست نیست.

از این بدتر زمانی است که به شما می‌گویم، می‌توانید “یک جاهایی از منحنی را ثابت نگه دارید و یک جاهایی را تغییر دهید”! مگر می‌شود یک جاهایی را ثابت نگه داشت. آخر وقتی روی آن خط صاف کلیک می‌کنیم و آن را به بالا یا پایین می‌کشیم، همه خط با هم تغییر می‌کند. این دیگر چه جور آموزش فتوشاپ است؟

راستش، در واقع ما اصلا چیزی به نام منحنی نداریم. برای یادگیری ساده این منحنی، اینبار از روش دوم استفاده از منحنی‌ها (یعنی روش لایه‌های تنظیم‌کننده ) استفاده می‌کنم تا بتوانید محور‌های نور را در کنار Curves ببینید. آن چیزی که ما در پنجره Curves فتوشاپ می‌بینیم، در واقع “مجموعه‌ای از نقاط به هم پیوسته” هستند که آنقدر نزدیک به هم قرار گرفته‌اند که شبیه به یک خط صاف شده‌اند. این خط صاف، معادل نظیر به نظیر موقعیت یک نقطه روی محو پایینی با همان نقطه در محور سمت چپی است.

اپیزود 03: چرا منحنی یا Curve، یک خط صاف است؟

حالا خوب به تصور دقت کنید: یک محور تاریک به روشن، در پایین داریم که عینا شبیه به یک محور تاریک به روشن در سمت چپ است. هر نقطه‌ای از آن خط صاف هم نشان می‌دهد که موقعیت آن نقطه از روی محور پایینی، با موقعیت کدام نقطه از خط سمت چپ برابر است.

اپیزود 03: چرا منحنی یا Curve، یک خط صاف است؟

یک راهنمایی: وقتی موس را روی این خط حرکت می‌دهید، یک اعدادی در کادر input و output می‌بینید که احتمالا با هم برابر هستند و با هم تغییر می‌کنند. مثلاً در تصویر زیر، نقطه input برابر 127 و نقطه output برابر 127 است. یعنی آنجایی که الان موس من قرار دارد، ورودی  127 دارد و خروجی آن هم  127 خواهد بود.

اپیزود 03: چرا منحنی یا Curve، یک خط صاف است؟

حالا اگر این نقطه را بگیرم و مستقیما به بالا ببرم، به فتوشاپ می‌گویم که نقطه ورودی من یا input که در پایین است را کمی روشن‌تر کن. یا وقتی آن را می‌گیرم و به پایین می‌کشم، به فتوشاپ می‌گویم، این نقطه ورودی را کمی تیره‌تر کن.

اپیزود 03: چرا منحنی یا Curve، یک خط صاف است؟

حالا چرا وقتی این کار را می‌کنیم، به جای اینکه یک نقطه فقط جابجا شود، نقطه‌های کناری آن هم جابجا می‌شوند و آن خط تبدیل به منحنی می‌شود؟
برای اینکه رنگ‌های دیگر هم بالاخره حق دارند! اگر آن‌ها تغییر نکنند، رنگ‌های عکس برش می‌خورند و خراب می‌شوند. اگر فکر می‌کنید اینطور نیست، قبل از حرکت دادن یک نقطه، روی نقطه‌های کناری آن کلیک کنید و آن‌ها را میخ کنید به صفحه Curve. آنوقت دیگر آن‌ها متناسب با نقطه‌ای که شما تغییر می‌دهید جابجا نمی‌شوند و می‌بینید که چطور ثابت می‌مانند.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اپیزود 02 قابلیت Curve در فتوشاپ: آموزش فتوشاپ و لایتروم با منحنی‌های نور یا Curves بسیار ساده و لذت‌بخش است. اما این مربوط به زمانی است که شما با مفاهیم پایه‌ای نورها آشنا باشید. در اینجا آموزش curves شماره 2 قرار داده ایم. نگران نباشید. عبارت “مفاهیم پایه‌ای” کمی موضوع را پیچیده نشان می‌دهد.  اما بسیار ساده‌تر از این‌هاست. منظور من این است که اگر می‌خواهید تنظیم نور در فتوشاپ را یاد بگیرید، باید بدانید که هر کجایی از منحنی‌های نور یا Curves دقیقاً روی کدام بخش از تصویر تأثیر می‌گذارند. برای همین می‌توانید در ابتدا مستقیماً سراغ خود منحنی‌ها نروید.

توضیحات ویدئو: پیشنهاد می‌کنم در این ویدئوی کوتاه آموزش فتوشاپ، استفاده از این اسلایدر‌ها را هم ببینید تا به درک بهتر طرز کار منحنی‌ها و روش استفاده از آن‌ها کمک کند.

پانل Curveها در ویرایشگر فایل خام که در درس قبلی آن‌ را توضیح دادم، خود به دو بخش جداگانه تقسیم می‌شود. قسمت اول Parametric نام دارد و در زیر آن چهار اسلایدر می‌بینید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند بخشی از تصویر را تاریک‌تر یا روشن‌تر کند.
در واقع تأثیر این اسلایدر‌ها، محدود است و هر کدام از آن‌ها می‌توانند روی بخش مربوط به خودشان تأثیر بگذارند. نام این اسلایدر‌ها به این ترتیب است:

  • Highlights یا نقاط خیلی روشن (تقریباً سفید)
  • Lights یا روشنی‌ها
  • Dark یا تاریکی‌ها
  • Shadow (که به معنی سایه است، اما در اینجا منظور نقاط خیلی سیاه است)

حالا می‌توانیم حدس بزنیم که هر کدام از آن‌ها کدام قسمت از تصویر را تغییر می‌دهند. مثلاً وقتی اسلایدر Lights یا روشنی‌ها را به سمت راست می‌بریم، همه بخش‌های تصویر که تقریباً در این محدوده قرار می‌گیرند، روشن‌تر می‌شوند. اما مثلاً نقاط خیلی روشن یا نقاط خیلی تاریک تأثیر بسیار کمتری می‌گیرند و طبیعتاً نقاط سیاه تصویر هم اصلاً تغییر نمی‌کنند.
من در تصویر زیر، هر اسلایدر را با یک شماره مشخص کرده‌ام. روی تصویر هم محدوده‌ای (تخمینی) از جایی که تأثیر می‌گذارند را هم نشان داده‌ام. خودتان هم می‌توانید این اسلایدر‌ها را روی تصویر آزمایش کنید و تأثیر آن را ببینید.

اپیزود 02: فعلا سراغ منحنی‌ها نروید

حالا این تغییرات روی منحنی‌ها چطور دیده می‌شوند؟ کافیست وقتی یکی از اسلایدرها را تغییر می‌دهید، به منحنی توجه کنید. اگر منحنی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنیم، هر اسلایدر بیشترین تغییر را روی یکی از این قسمت‌ها می‌گذارد. مثلاً وقتی اسلایدر Lights که دومین اسلایدر است را به سمت راست یا روشنی می‌برید، خط منحنی ما، در دومین بخش خود (از سمت راست) روشن‌تر شده و کمی رو به بالا می‌رود.

اپیزود 02: فعلا سراغ منحنی‌ها نروید

منبع: بلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

آموزش شماره 1 قابلیت Curve در فتوشاپ: منحنی‌ها، یکی از قوی‌ترین ابزارهای فتوشاپ برای تنظیم تنالیته رنگ‌ها و نورها هستند. این قابلیت در برنامه‌های دیگر ادوبی، مانند Lightroom و Bridge نیز در دسترس است. اما اصول استفاده از آن‌ها یکی است. پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه آموزش‌های دیگر این سری را تماشا کنید از این درس شروع کنید.

توضیحات ویدئو: در فتوشاپ، چند راه مختلف، برای استفاده از Curveها وجود دارد. در ویدئوی زیر ببینید که Curve را از کجا می‌توانید ببینید.

در اینجا به شما یاد می‌دهم که چطور به Curveها دسترسی پیدا کنید. اصولاً سه روش مختلف برای دسترسی به Curveها وجود دارد. اولین روش، استفاده از روش مخربی است که مستقیماً روی پیکسل‌های عکس تأثیر می‌گذارد. جالب اینجاست که از بین سه روش مختلف، این تنها روشی است که فتوشاپ برای آن یک میانبر هم در نظر گرفته که Ctrl+M است. البته دلیل انتخاب میانبر برای این روش هم این است که، این قدیمی‌ترین روش دسترسی به منحنی‌های نور در فتوشاپ است. برای اینکه فرمان استفاده از Curveها را فعال کنید، باید در منوی فتوشاپ روی Image کلیک کنید. سپس گزینه Adjustments یا تنظیمات و نهایتاً گزینه Curves را بزنید.

آموزش 1 ، اصلا منحنی ها چی هستند

من استفاده از این روش را پیشنهاد نمی‌کنم. وقتی از این روش استفاده می‌کنید، بعداً هیچ راهی برای کم یا زیاد کردن تأثیر آن نخواهید داشت و همچنین نمی‌توانید تنها روی بخش محدودی از عکس تأثیر بگذارید. در این روش، تغییرات رنگ و نوری که با Curveها ایجاد می‌کنید، مستقیماً روی همه پیکسل‌های عکس تأثیر می‌گذارد. همچنین اگر چند مرحله از روی آن گذشته باشد، نمی‌توانید برگردید و تأثیر آن را حذف کنید. مگر اینکه همه مرحله‌های بعدی را هم کنسل کنید.

روش دومی که می‌توانید Curveها یا منحنی‌ها را اجرا کنید، لایه‌های تنظیم‌کننده یا Adjustment Layers هستند. این بهترین روش برای وقتی است که عکس را در فتوشاپ باز کردید. یعنی مثلاً می‌خواهید روی یک عکس JPEG که الان در پنجره فتوشاپ باز شده از آن استفاده کنید. من در اغلب کلاس‌های آموزش‌ فتوشاپ و لایتروم، این روش را به عنوان تنها روش استفاده از منحنی‌ها معرفی می‌کنم تا دانشجویان کلا به سراغ روش‌های دیگر نروند. 🙂
خوبی این روش این است که تنظیمات رنگ، روی خود لایه عکس تأثیر نمی‌گذارد. بلکه یک لایه جداگانه است که هر وقت بخواهید می‌توانید آن را حذف کنید، یا شدت آن را کمتر یا بیشتر کنید. همچنین یک ماسک لایه هم دارد و می‌توانید با رنگ کردن آن، تأثیر تنظیمات را در بخشی از تصویر کمتر یا حذف کنید. خلاصه که این روش بهترین است و برای استفاده از آن، فقط کافیست روی علامت دایره‌ای شکل در پایین پالت لایه‌ها کلیک کنید و گزینه Curves را بزنید.

آموزش 1 ، اصلا منحنی ها چی هستند

روش سوم، در واقع روشی است که مستقیماً روی فایل خام و در ویرایشگر فایل خام ادوبی در دسترس است. من در این سری از آموزش‌ فتوشاپ با این روش بیشتر کار می‌کنم. دلیلش هم این است که این روش در برنامه‌های دیگر مثل بریج و لایتروم هم در دسترس است. بهرحال، ما همیشه روی یک یا چند عکس کار نمی‌کنیم و وقتی این روش را یاد می‌گیرید می‌توانید تعداد زیادی از عکس‌ها را با هم و به صورت دسته‌ای، تنظیم نور کنید. به همین دلیل هم بیشتر آموزش‌ها را روی همین حالت انجام می‌دهم.
در این حالت، اگر عکس را در فتوشاپ باز کردید، می‌توانید به منوی Filter ها بروید و روی Camera Raw Filter کلیک کنید تا عکس را در ویرایشگر فایل خام باز کنید. اگر هم یک فایل خام را باز کرده‌اید، مستقیماً عکس در همین پنجره “ویرایشگر فایل خام” باز شده است.

آموزش 1 ، اصلا منحنی ها چی هستند
حالا در همین پنجره‌ای که باز می‌شود، روی Tab یا برگه دومی کلیک کنید. این روش استفاده از فایل خام هم غیر مخرب است و بعداً می‌توانید مقدار آن را تغییر دهید.

آموزش 1 ، اصلا منحنی ها چی هستند

این روش‌ها هر سه مربوط به فتوشاپ بود. اما در لایتروم، برای استفاده از Curveها، باید به ماژول Develop بروید و پانل Curveها را باز کنید.

منبع: بلاگ دیج ایمیج

آموزش های دیگر را می توانید در این صفحه مشاهده نمایید

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

عکاسی نامزدی

تا همین چند سال پیش، بخش مهمی از خدمات عکس و فیلم عروسی، شامل عکاسی نامزدی هم می‌شد. تقریباً همه زوج‌های جوان دوست داشتند که قبل از اینکه قرار و تاریخ عکاسی عروسی خودشان را تعیین کند، دستکم حداقل یک جلسه برای عکاسی نامزدی تعیین کنند. این رسم، یعنی رسم نامزدی، همچنان در خانواده‌های ایرانی پابرجاست، اما شکل و فرم عکس‌های نامزدی دیگر کمی تغییر کرده است. تا چند سال پیش اغلب قرارهای عکاسی نامزدی، به‌نوعی به آشنایی زوج‌های جوان مربوط می‌شد و درواقع نخستین عکس‌هایی بود که عروس و داماد با هم می‌گرفتند. اما این روز‌ها آشنایی پیش از خواستگاری در بین برخی از زوج‌های جوان، فرم عکس‌های نامزدی را تغییر داده و درواقع این نوبت عکاسی، نخستین عکس‌های دو نفره رسمی آن‌ها محسوب می‌شود. از آنجا که معمولاً این عکس‌ها را در خارج از آتلیه می‌گیریم، این نوبت عکاسی نامزدی به نام عکاسی اسپرت هم شناخته می‌شود. قرارداد عکاسی نامزدی یا عکاسی اسپرت، در اغلب موارد به عنوان یک نوبت عکاسی جداگانه بسته می‌شود، اما برخی از آتلیه‌ها هم این نوبت عکاسی را به عنوان بخشی از خدمات عکاسی عروسی خودشان پیشنهاد می‌دهند. جدای از نوع قرارداد، من در طول سال‌، بارها و بارها عکاسی نامزدی می‌کنم و این‌ها چکیده چیزی است که می‌توانم برای عکاسی نامزدی به شما پیشنهاد بدهم.

عکاسی نامزدی

بهترین زمان برای معرفی
قبل از هر چیز باید بگویم که تمامی عکس‌های این مقاله، تزئینی است و هیچ‌کدام از آن‌ها، از عکس‌های مشتریان خودم نیست. حتماً دلیلش را هم می‌دانید J. وقتی یک زوج جوان برای اولین بار یک قرار عکاسی نامزدی با من می‌گذارند، معمولاً هیچ آشنایی قبلی با من ندارند. حتی اگر نمونه کارهای عکاسی دیگران را دیده باشند یا معرفی شده باشند، باز هم این اولین نوبت عکاسی است که “خود آن‌ها” با من دارند و همیشه این نگرانی را دارند که آیا آن‌ها هم می‌توانند در برابر دوربین من “زیبا و با وقار” باشند یا خیر.
من معمولاً برای عکاسی نامزدی و اسپرت، بیشتر از خود عکاسی عروسی برنامه‌ریزی می‌کنم. جدای از اینکه ممکن است بچه‌ها (منظورم زوج جوان است) هنوز با من آشنا نیستند و احتمالاً در اوایل کار، چندان هم راحت نیستند، خودشان هم بار اولی ست که جلوی دوربین یک عکاس حرفه‌ای قرار گرفته‌اند و احتمالاً هنوز فضا برایشان کمی غریبه است. ضمن اینکه این نوبت عکاسی، جایی است که من می‌توانم خودم را به عنوان یک عکاس حرفه‌ای ثابت کنم تا مطمئن شوم که قرارداد عکاسی عروسی هم با خود من بسته خواهد شد.
به همین دلیل از همان ابتدا هم بریشان توضیح می‌دهم که باید عکاسی نامزدی را به عنوان یک بازی مقدماتی بسیار مهم برای عکاسی عروسی در نظر بگیریم. پیش از نوبت عکاسی نامزدی، ما چند بار با هم قرار می‌گذاریم و من نمونه عکس‌هایی که عروس و داماد، قبلاً از روی اینترنت پیدا کرده‌اند را می‌بینم. با هم درباره عکس‌ها صحبت می‌کنیم و به این ترتیب می‌توانم بفهمم که سلیقه آن‌ها برای عکاسی نامزدی چیست. چه جاها و ژست‌هایی را دوست دارند. درواقع همه این قرارها برای برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمیت با آن‌هاست و آن‌ها می‌توانند درک درستی از اینکه من در پشت دوربین چگونه هستم پیدا کنند.

اصلاً به همین دلیل هم هست که من در اغلب پکیج‌های عکاسی عروسی خودم، عکاسی نامزدی و اسپرت را هم پیشنهاد می‌دهم. از دید بازاریابی هم این کار باعث می‌شود تا برخی از مشتریان من پیش از عروسی، عکس‌هایشان را در اینستاگرام و فیسبوک‌شان منتشر کنند و به نوعی تبلیغ پیش از عروسی برای من تبدیل می‌شود. به این ترتیب معمولاً، زوج‌های جوانی که در مراسم عروسی‌ آن‌ها شرکت می‌کنند، احتمالاً با دقت بیشتری کارهای من را دنبال می‌کنند و اغلب اوقات از من یک کارت یا شماره تلفن هم می‌گیرند.

خدمات عکاسی نامزدی

راهنمایی کردن زوج‌های جوان
گاهی اوقات نمونه عکس‌ها و انتظارات عروس و داماد، بسیار فراتر از زمان و قرار عکاسی‌شان است. این روز‌ها اغلب زوج‌های جوان، برای عکاسی نامزدی و اسپرت، ترجیح می‌دهند تا در فضاهای خارج از شهر عکاسی کنند. عکاسی در جنگل، عکاسی در کویر، عکاسی کنار دریا، عکاسی در کوهستان‌های سنگی و به‌طورکلی طبیعت، بسیار پرطرفدار است. اما ما همچنان با برخی محدودیت‌ها برای عکاسی در فضاهای عمومی روبرو هستیم. برخی از عکس‌های نامزدی که در وب‌سایت‌های خارجی می‌بینیم در کشور ما قابل انجام نیستند.
عکاسی در یک باشگاه‌ ورزشی (خیلی‌ها این را با عکاسی اسپرت اشتباه می‌گیرند!)، عکاسی در خیابان، عکاسی در آب (منظورم در داخل استخر)، عکاسی در آسمان (مثلاً با کایت) و … معمولاً یا غیرممکن است، یا با مشکلات و محدودیت‌های زیادی روبرو است. به همین دلیل ترجیح می‌دهم معمولاً چنین قرارهایی را قبول نکنم. به‌هرحال در کنار لذت عکاسی و درآمد آن، باید محدودیت‌ها را نیز در نظر داشته باشیم.
طبیعت زیبای ایران آن‌قدر جاهای بکر و دست نخورده دارد که خیلی از زوج‌های جوان معمولاً نیازی به عکاسی در زیر آب یا بالای آسمان ندارند. به همین دلیل اغلب اوقات، با همفکری به نتایج خوبی برای عکاسی نامزدی می‌رسیم.

زمان‌بندی و مکان عکاسی نامزدی
منظورم از زمان‌بندی، ساعت رفت‌وبرگشت نیست. عکاسی در فضای بیرون، همیشه وابسته به آب‌وهوایی است که در آن کار می‌کنیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر این مسئله کمی راحت‌تر شده است و ما می‌توانیم از چند هفته زودتر، آب‌وهوای روز عکاسی نامزدی را پیش‌بینی کنیم (نمی‌دانید قدیم‌‌ها چقدر این کار سخت بود!) اما اصولاً برخی از قرارهای عکاسی نامزدی، باید از چند ماه قبل‌تر هماهنگ شوند. مثلاً اغلب قرارهای عکاسی که من در زمستان دارم، باید برای عکاسی اسپرت، تا فروردین و اردیبهشت سال آینده‌اش به تعویق بیفتند. نه تنها روز‌های زمستان از نظر بارش باران و برف، برای عکاسی اسپرت چندان مطمئن نیستند، بلکه اصولاً عکس‌هایی مانند عکاسی اسپرت کنار دریا یا کوهستان، در فصل زمستان بسیار سخت است. یا برعکس، گاهی اوقات زوج‌های جوان دوست دارند یک نوبت عکاسی در برف هم داشته باشند و قرار آن‌ها در تابستان است. به همین دلیل من مجبورم زمان‌بندی قرار را تا زمستان به عقب بیندازم.
تقویم من پر از قرارهای مختلف است که برخی از آن‌ها چند ماه پیش تنظیم شده‌اند. حالا این قرارها را باید کنار زمان‌بندی برای مطالب وب‌سایت و کلاس‌های و کارگاه‌های آموزشی که داریم بگذارم. به همین علت خیلی از روز‌هایم از پیش پر می‌شود و تنظیم قرارهای نزدیک برایم کمی مشکل است. یادمان باشد که ما نمی‌توانیم مانند عکاسان خارج از کشور، در هر تاریخ و زمانی، به فضاهای عمومی برویم و عکاسی کنیم. حتی در کشور‌های دیگر هم عکاسی در فضاهای عمومی، مانند پارک‌ها، موزه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و ورزشگاه‌ها، با محدودیت‌هایی روبرو است و می‌بایست خود عکاس از قبل، تمام زمان‌بندی کارش را با مسئول آنجا هماهنگ کند. در غیر اینصورت همیشه احتمال بدقولی یا متوقف شدن کار وجود دارد.

قیمت عکاسی نامزدی

زمان عکاسی در فضاهای طبیعی که نور خورشید در آن‌ها وجود دارد (مانند کنار دریا و کویر) معمولاً در ساعات طلایی نور، خیلی بهتر است. ساعات طلایی یعنی حدود زمان طلوع آفتاب و غروب. در این زمان‌ها نور با بهترین شکل خودش، به صورت بسیار مایل می‌تابد و تنظیم جهت نور روی عروس و داماد بسیار ساده و عکس‌های طلوع و غروب بسیار زیبا است. اما یک مشکل مهم در اینجا وجود دارد. زوج‌های جوان برای عکاسی در طلوع چندان سحرخیز نیستند. خصوصاً اگر از شب قبل در همان مکان نباشیم، فاصله زمانی تا رسیدن به موقعیت عکاسی، معمولاً باعث می‌شود تا نور طلوع را از دست بدهیم. حتی گاهی اوقات هم پیش آماده که از شب قبل در نزدیکی مکان عکس‌برداری بوده‌ایم (مثلاً در یک ویلا یا هتل نزدیکی دریا) اما آماده شدن و آرایش (آرایش عروس L() در اول صبح باعث شده تا زمان‌بندی خوبی نداشته باشیم.
این مشکل برای غروب‌ها اهمیت کمتری دارد. زیرا در طول روز معمولاً زمان کافی برای آماده شدن داریم. اما مشکل دیگری که برای عکاسی در غروب داریم، کمبود وقت است. نور غروب نهایتا نیم ساعت با ارزش است و بعد از این زمان، آسمان به‌سرعت تاریک می‌شود. بنابراین زمان کوتاهی که برای عکاسی داریم امکان تعویض چند دست لباس تا تغییر آرایش را به ما نمی‌دهد. کافی ست کمی زمان را از دست بدهیم، تا مجبور بشویم تا یک روز دیگر هم آنجا بمانیم.

معمولاً عروس و داماد، تجربه عکاسی نامزدی را ندارند. به همین دلیل من مجبورم، زمان‌بندی را خودم انجام بدهم و گاهی اوقات با پیشنهاد‌های آن‌ها مخالفت کنم تا مطمئن شوم که همه‌چیز درست پیش می‌رود.

لباس عکاسی نامزدی
شاید این مسئله در ابتدا کمی عجیب باشد، اما مهم‌ترین سؤالی که برای عروس و داماد وجود دارد این است که برای عکاسی نامزدی و اسپرت چه لباسی بپوشند. عکاسی نامزدی سنتی که معمولاً پیش از مهمانی انجام می‌شود معمولاً با لباس‌هایی کاملاً رسمی برگزار می‌شود. اغلب مشتریان من برای این نوبت عکاسی، هیچ مشورتی با من نمی‌کنند. در چنین زمانی من معمولاً منتشرم که آن‌ها را با لباسی بسیار کلاسیک که اغلب اوقات خودشان هم در آن لباس‌ها چندان راحت نیستند می‌بینم. به همین علت عکاسی نامزدی با این لباس‌ها به یک سری فرم‌ها و ژست‌های خیلی رسمی  و نه‌چندان راحت محدود می‌شود. اما عکاسی نامزدی و اسپرت در فضای عمومی کاملاً متفاوت است.
من بیشتر از اینکه به عروس و داماد بگویم تا لباس‌هایی هماهنگ با هم بپوشند، پیشنهاد می‌کنم تا لباس‌هایی هماهنگ با سبک و شخصیت خودشان انتخاب کنند. به عنوان مثال لباس‌هایی مانند تیشرت و شلوارک، برای دامادی که ریش یا سبیل رسمی دارد چندان زیبا نیست. یا لباس‌هایی مانند تاپ و شلوارک برای عروس خانم‌ها گاهی اوقات محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند و بهتر است این لباس‌ها با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شوند.

اما به‌طورکلی، رنگ‌های شاد و زنده برای لباس‌ها در عکاسی نامزدی اهمیت زیادی دارد. من قبل‌تر در مقاله دیگری درباره لباس‌های عکاسی اسپرت توضیح داده‌ام که احتمالاً می‌تواند برایتان مفید باشد.

اما مهم‌ترین نکته برای لباس‌ها، جایی برای تعویض لباس است. من همیشه یک چادر مسافرتی در پشت ماشین خودم دارم تا اگر مکان مناسبی برای تعویض لباس‌ها نبود، مطمئن شوم که بچه‌ها می‌توانند با آرامش، لباس‌هایشان را تعویض کنند.

عکاسی نامزدی

 

آرایش مو و صورت
پیشنهاد‌های من در این مورد، درواقع دیدگاه من به عنوان یک عکاس است و هیچ عقیده و نظری درباره زیبایی یا زشتی یک آرایش خاص ندارم. همچنین اصولاً وقتی درباره آرایش صحبت می‌کنیم، بیشتر منظور آرایش عروس خانم‌ها است تا در بهترین حالت و شرایط باشند. خارجی‌ها یک مثال جالبی دارند که می‌گوید Happy Wife, Happy Life
از آنجا که به عنوان یک آقا سررشته‌ای از آرایش و آرایشگاه‌ها و مد‌های مختلفی که خانم‌ها با آن‌ها سر و کار دارند، ندارم در چنین مواقعی از همسرم کمک می‌گیرم. او هم خودش عکاس است و اتفاقاً برای زمان‌هایی که من با محدودیت عکاسی روبرو هستم و نمی‌توانیم با هم کار کنیم، به خوبی می‌تواند به تنهایی کل کار پیش ببرد. معمولاً پیش از شروع کار قراری را با عروس و داماد تنظیم می‌کنیم و او با توجه به لباس‌ها و فضایی که می‌خواهیم در آن‌ها عکاسی کنیم، درباره آرایش عروس، با او مشورت می‌کند. گاهی اوقات حتی پیشنهاد می‌دهد تا از آرایشگرهایی که از قبل با آن‌ها آشنا شدیم یا تجربه کار با آن‌ها را در نوبت‌های دیگر عکاسی نامزدی داشته‌ایم استفاده کنند. با مشورت و دیدن نمونه کارهای قبلی خودمان، می‌توانیم به یک جمع‌بندی خوب برای آرایش عروس برسیم.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، خود آرایشگاه یا آرایشگر است. به‌هرحال باید در نظر داشته باشیم که برای عکاسی در جایی خارج از شهر، چقدر دسترسی به آرایشگاه وجود دارد و آیا اصولاً زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه داریم یا باید آرایشگر را همراه خودمان ببریم. اما در هر حال نکات مهم آرایش در فصل‌های گرم سال را هم بخوانید.

نگرانی چندانی برای چهره و آرایش داماد نداریم. معمولاً خودم می‌توانم با دیدن چهره و لباس‌هایی که قرار است بپوشند، بهترین پیشنهاد را به آن‌ها بدهم تا جلوی دوربین در جذاب‌ترین شکل خود ظاهر شوند.

آماده‌سازی فضا برای عکاسی نامزدی

منظورم آماده‌سازی آتلیه نیست. آتلیه همیشه آماده مشتریان است. اما وقتی به فضاهایی خارج از شهر می‌رویم، بهتر است زمانی را برای آماده کردن فضایی که می‌خواهیم در آن عکس بگیریم اختصاص دهیم. همراه بردن برخی وسایل، مانند وسایل آتش‌بازی، تجهیزات موسیقی، یک اسپیکر که بتواند با باطری کار کند و بسیاری اکسسوری‌های دیگر می‌تواند به زیباتر شدن فضا کمک کند. باز هم بهتر است مقاله آموزش عکاسی اسپرت که در این رابطه نوشته‌ام را مطالعه کنید.

عکاسی نامزدی می‌تواند تبدیل به یکی از ماندگارترین خاطرات مشترک شما بشود و من همواره سعی می‌کنم این خاطرات را به زیبایی ثبت کنم. اگر دوست دارید برای این دیدن نمونه کار‌ها یا تنظیم یک قرار با من تماس بگیرید، می‌توانید از صفحه تماس با ما یا تماس از طریق تلگرام در پایین این صفحه استفاده کنید.
اگر هم درباره این مطلب سؤالی دارید می‌توانید در کادر نظرات زیر، سوالتان را بپرسید تا در سریع‌ترین زمان به آن بدهم. برایتان آرزوی شادی و خوشبختی دارم.

منبع: وبلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

کاربرد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هنوز برای خیلی از عکاسان ناشناخته مانده است و خیلی از ما، همچنان از ورود به این فضا پرهیز می‌کنیم. باور اینکه امروزه تقریباً همه عروس و داماد‌ها از اینترنت برای پیدا کردن ایده‌های جدید عکاسی عروسی و اسپرت یا حتی برای انتخاب عکاس عروسی خودشان استفاده می‌کنند چندان سخت نیست. تصورش را بکنید که عکاس عروسی سلطنتی انگلستان، نه از روی ارتباطات یا واسطه‌گری، بلکه از روی اینستاگرام او و مستقیماً توسط عروس خانواده سلطنتی انتخاب شد. در این مطلب از سری مطالب معرفی عکاسان معروف در اینستاگرام به سراغ Alexi Lubomirski رفته‌ام. عکاس مراسم عروسی سلطنتی بریتانیا، که شغل اصلی او عکاسی مد در نیویورک است.

عکاس عروسی سلطنتی انگستان

Alexi Lubomirski هیچ‌وقت عکاس عروسی نبوده است. او عکاسی را از 11 سالگی با دوربینی که ناپدری‌اش به او هدیه داد شروع کرد و سال‌ها بعد، وقتی یکبار به پرو سفر کرده بود، به شدت به عکاسی علاقه‌مند شد و کارش رو با عکاسی مستند اجتماعی شروع کرد. چند سال بعد هم به دانشگاه برایتون رفت و در رشته عکاسی فشن و مد مشغول به تحصیل شد. Alexi Lubomirski بعد از فارغ‌التحصیلی نزدیک به چهار سال دستیار Mario Testino بود. Testino یکی از مشهورترین عکاسان مد در جهان است و بسیاری از مجلات و برند‌های تخصصی مد مانند Gucci، Burberry، Versace، Channel و Carolin Herrera برای سفارش تبلیغات خودشان به او مراجعه می‌کنند.

اتفاقاً 9 سال پیش، وقتی Testino عکاسی نامزدی در عروسی سلطنتی شاهزاده William و Catherine Middleton را برعهده گرفت، Alexi Lubomirski را هم به عنوان دستیار خودش در آن مراسم به همراه برده بود. اما در سال‌های اخیر، خود Alexi عکاس بسیاری از بزرگ‌ترین و مشهورترین سلبریتی‌های دنیا بوده است. در رزومه عکاسی او نام‌های زیادی به چشم می‌خورند، مانند Angelina Jolie، Cate Blanchett، Kate Winslet، Charlize Theron، Nicole Kidman ، Scarlett Johansson و  Gwyneth Paltrow.

اما اینکه او چطور عکاس عروسی آخرین مراسم ازدواج در کاخ وینزور شد ربطی به رزومه او ندارد. آن‌طور که خود او برای شبکه CBS توضیح داده سال پیش، قبل از مراسم نامزدی شاهزاده هری و مگان مارکل، برای یک پروژه کاری به انگلستان رفته بود. در همان روز‌ها یکی از دوستان مگان که روی “اینستاگرام” کارهای Alexi را دنبال می‌کرد، متوجه می‌شود که او در انگلستان است و به مگان می‌گوید که Alexi عکاس فوق‌العاده‌ای هست و بهتر است برای عکاسی نامزدی‌ شان، کارهای او را ببیند. به این ترتیب مگان با کارهای او آشنا می‌شود و بعد از مشورت با شاهزاده هری، او را انتخاب می‌کنند.

رفتار دوستانه Alexi و عکس‌های زیبایی که در طی مراسم نامزدی از این زوج گفته بود باعث می‌شود تا امسال نیز به عنوان عکاس عروسی رسمی خانواده سلطنتی، دوباره استخدام شود و همچنین این شانس را داشته باشد تا به عنوان مهمان رسمی و افتخاری شاهزاده، همراه با همسرش به مراسم عروسی سلطنتی دعوت شود.
عکس‌های نامزدی او یکی از ماندگارترین عکس‌های عروسی در تاریخ هستند. اگرچه ایده‌های عکاسی عروسی جدیدی در عکس‌های او به چشم نمی‌خورد، اما یکی از عکس‌های او، یعنی همین عکسی که در بالا می‌بینید، هم اکنون روی یک تمبر رسمی انگلستان قرار گرفته است که البته از عکس‌های نامزدی سال پیش این زوج سلطنتی است.

اینستاگرام Alexi Lubomirski هم اکنون با 330 هزار فالوئر، یکی از پربازدیدترین کانال‌های اینستاگرام است و جالب اینجاست که نه تنها نمونه کارهای عروسی و نامزدی، بلکه عکس‌های خصوصی و شخصی Alexi هم در آن منتشر می‌شود. Alexi نه تنها یک عکاس خوب است، بلکه سال‌هاست که در فعالیت‌های خیرخواهانه به نفع کودکان سرطانی هم شرکت می‌کند. جدیدترین پادکست من در دیج ایمیج به کتابی اختصاص دارد که او نوشته و عواید آن به کودکان سرطانی تعلق می‌گیرد که می‌توانید به زودی آن را در اینجا گوش کنید.

من معمولاً عکاسان عروسی خارجی را در وب‌سایت و کانال تلگرام و پیج اینستاگرام دیجی‌میج معرفی می‌کنم. بنابراین اگر به عکاسی عروسی علاقه‌مندید می‌توانید شبکه‌های اجتماعی دیجی‌میج را دنبال کنید. نمونه ‌کارهای بیشتری از این عکاسان را در کانال تلگرام دیجی‌میج هم منتشر کردم. در ویدئوی زیر می‌تونین معرفی این عکاس را از زبان خودش بشنوید:

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

در مورد نکات آرایش عروس باید گفت که با شروع فصل‌های گرم سال، مراسم عروسی و صد البته عکاسی عروسی هم رونق می‌گیرد. این روز‌ها به سختی ممکن است با یک عکاس عروسی صحبت کنید که پیشنهاد عکسی در فضای باز را به شما ندهد. عکاسی در فضای باز، علاوه بر امکان استفاده از نور آفتاب که نوعی نور فراگیر و دیفیوز است و عکس‌ها را بسیار زیبا می کند، می‌توانید از چشم‌انداز‌های طبیعی و منظره‌های فق‌العاده زیبای کشورمان نیز استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید عکاسی عروسی و اسپرت انجام دهید یا به عنوان ساقدوش، در کنار عروس و داماد قرار می‌گیرید. به دلیل تجربه‌ای که در طی این سال‌ها درباره عکاسی عروسی کسب کرده‌ام، چند نکته را درباره آرایش عروس از دید یک عکاس برایتان توضیح می‌دهم که احتمالا به شما کمک می‌کند تا در این فصل گرم، آرایش بهتر و ماندگارتری داشته باشید. البته شکی نیست که من به عنوان یک عکاس، فقط به نکته هایی اشاره می‌کنم که به ماندگاری و زیباتر شدن عکس هایتان مربوط می‌شود و درباره زیبایی یا مدل آرایش نظری ندارم.

کرم برنزه یا براق کننده؟
عروس‌هایی که آرایش برنزه دارند دو دسته‌اند. یا واقعا چهره آنها برنزه است، یا با کرم‌های برنزه، رنگ پوستشان را تغییر داده‌اند. هیچ چیز به اندازه نورپردازی روی چهره‌ای که با کرم‌های رنگی، تبدیل به برنزه شده است مشکل نیست. این کرم‌ها اغلب بسیار براق هستند و نور را به شدت بازتاب می‌دهند. اشکالات پوست روی این صورت‌ها زیاد دیده می‌شود و تنظیم و تناسب رنگ بین صورت عروس و داماد بسیار مشکل است. هر چند من معمولا، رتوش پوست صورت را برای عکاسی عروسی با دقت بسیار زیادی انجام می‌دهم و همچنین رنگ چهره‌ها را تک به تک ویرایش می‌کنم تا نزدیک به هم از کار در بیایند، اما اولا خیلی از عکاسان نمی‌توانند از عهده چنین کارهایی برآیند. ثانیا، این کار بسیار پر دردسری است که بعد از ویرایش رنگ و نور‌ها و رتوش عکس و زمینه و غیره، رنگ چهره عروس و داماد را در تمامی عکس‌ها همرنگ کنیم. خصوصا در محیط‌های مختلف، انعکاس نور روی چهره عروس متفاوت است و به همین دلیل هر کسی زیر بار ویرایش آن نمی‌رود.

6 نکته مهم آرایش عروس برای عکاسی در 6 ماه اول سال

به زمان‌بندی عکس های فضای بیرون توجه کنید
اگر قرار است زمانبندی عکاسی عروسی تان برای فضای باز، بین ساعت 11 تا 3 ظهر باشد، به هیچ وجه به آرایشگرتان اجازه ندهید از مژه‌های بلند روی پلک‌هایتان استفاده کند. در این ساعت‌ها، آفتاب معمولا در بالای سر قرار دارد و سایه مژه‌های بلندی که دارید روی گونه‌تان می‌افتد و گاهی حتی مدل آرایش چشمتان را عوض می‌کند. این سایه معمولا، تا روی پلک پایینی کشیده می‌شود و خطی کوتاه را به داخل چشم می‌برد.
هرچند که استفاده از مژه‌های بلند برای آرایش عروس، حتی برای من که در نور روشن روز هم از نورپردازی با فلاش‌های اکسترنال استفاده می‌کنم بسیار دردسر ساز است و ویرایش آن در فتوشاپ مشکل است. خصوصا اینکه در برخی از زاویه‌ها، این کشیدگی با خط چشم مخلوط می‌شود و امکان جدا کردن انها از یکدیگر وجود ندارد.

مژه، خط چشم، ریمل و سایه چشم ضد آب
ضد آب بودن هیچ کدام از اجزای دیگر آرایش عروس به اندازه این چند موردی که گفتم اهمیت ندارد. به ندرت پیش می‌آید که عروس خانم‌ها موقع عکاسی گریه کنند. البته گاهی اوقات به دلیل دلتنگی و دیدن پدر و مادر و نزدیکان، در حد چند قطره اشک طبیعی است! اما بارها پیش آمده که موقع عکاسی عروسی در فضای باز، ناگهان گرد و خاک، پشه یا “یک چیز ریز” ناشناخته که در هوا معلق بوده، وارد چشم عروس شده است. در چنین مواقعی، نه تنها عروس خانم‌ها نمی‌توانند چشم‌هایشان را آرام آرام ماساژ دهند تا آرام شود، بلکه حتی نمی‌توانند صبر کنند تا قطرات اشک، آن “چیز” را خارج کند. چنین مشکلاتی درباره استفاده از لنز زیبایی نیز وجود دارد وباید برای آن آماده بود. مثلا بد نیست اگر یک قطره استریل چشمی هم برای چنین مواقعی همراه داشته باشید.

رژ لب خودتان را همراه بردارید
رژ لبی که آرایشگاه روی لب‌های عروس استفاده می‌کند، هر چقدر هم گرانقیمت باشد، معمولا به عنوان هدیه به خود عروس داده می‌شود تا آن را همراه خود ببرد. حتی اگر هم ان را هدیه ندهند، بهتر است که خودتان آن را از آرایشگاه بخرید. شاید تمام آرایش عروس، تا آخر شب باقی بماند. اما معمولا رژ لب چیزیست که در هنگام خوردن نهار یا نوشیدنی به سرعت پاک یا لکه‌دار می‌شود. بنابراین بهتر است حتی بعد از عکاسی عروسی در فضای باز هم تا آخر شب آن را همراه داشته باشید و گهگاه آرایش لبتان را ترمیم کنید.

6 نکته مهم آرایش عروس برای عکاسی در 6 ماه اول سال

 آرایش عروس، نه آرایش داماد
صمیمانه خواهش می‌کنم درباره چیزی که به عنوان گریم داماد شناخته می‌شود با وسواس بیشتری تصمیم بگیرید. مطمئنا روش‌های پیشرفته‌ای برای گریم سینمایی وجود دارد که از دانش من خارج است. اما در طی این سال‌ها، تقریبا هیچ دامادی را ندیده‌ام که گریم صورت او در روز‌های گرم سال، دوام آورده باشد. یادمان باشد، آقایان برخلاف خانم‌ها، در روز‌های گرم سال اغلب با لباس‌های باز و راحت، زیر نور آفتاب می‌روند. اما در روز عروسی، پوشیدن یک پیراهن و یک کت، در حالی که یقه کت تا آخرین دکمه توسط کراوات یا پاپیون بسته شده، موجب عرق کردن داماد می‌شود. لکه‌های عرق روی پیشانی و گونه‌ها و مخلوط شدن کرم‌ پودر روی صورت و گردنشان روی سفیدی پیراهن، جلوه بسیار بدی دارد که معمولا در همان نیم ساعت اول شروع کار هم پیش می‌آید. علاوه بر این، داماد معمولا به نگه داشتن آرایش روی صورتش عادت ندارد و یا چهره‌اش را به شکلی مصنوعی نگه می‌دارد یا با حواس پرتی، روی صورت دست می‌کشد و همه‌ چیز به هم می‌ریزد.

عکاسی پیشکاری می‌تواند مفید باشد
عکاسی پیشکاری می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های شما بابت آرایش عروس را برطرف کند. اگر نمی‌دانید عکاسی پیشکاری چیست و چه تاثیری روی تصمیم‌گیری برای آرایش عروس بگذارد، این مقاله را بخوانید. امیدوارم با خواندن این نکات، در روز‌های گرم امسال آرایش زیبا و ماندگاری را تجربه کنید و ضمنا برای عکاسی عروسی خودتان با من تماس بگیرید.

منبع: وبلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

اجازه بدید قبل از بررسی به این اشاره کنم که نه فقط با یک وسیله عکاسی، بلکه با یک اثر هنری به نام لنز Nikon 14-24mm روبرو هستیم. یک لنز پر زرق‌و برق که کافیست فقط یکبار آن را در دست بگیرید تا این نظر من را تایید کنید. سال 2007 بود که نیکون این لنز تمام عیار را روانه بازار کرد و تا به امروز هم جایگزین لایقی برای این لنز نداشته است . عملکرد خیره کننده این لنز در تمام شرایط عالیست و از وضوح و کنتراست گرفته تا ساخت عالی بدنه لنز، تمام استانداردهای لازم را برای رقابت با لنزهای جدید دارد. به لطف استفاده از موتور SWM ، فوکوس این لنز بسیار سریع و کاملاً بدون سر و صدا انجام می‌شود. لنز Nikon AF-S NIKKOR 14-24mm برای انواع حالتهای عکاسی از جمله منظره و معماری که ثبت ریزترین جزئیات حرف اول را می‌زند ایده آل است.

لنز NIKKOR 14-24mmبررسی که می‌خوانید، مربوط به یکی از بهترین لنز‌های واید نیکون برای عکاسی منظره و عکاسی معماری است. از آنجا که این لنز شارپنس بسیار بالایی دارد، بسیاری از عکاسان عروسی هم برای عکاسی عروسی در فضای باز از این لنز استفاده می‌کنند. این بررسی توسط یکی از عکاسان حرفه‌ای معماری و منظره به نام علیرضا شیرازی برای وب‌سایت دیج ایمیج نوشته شده است.

لنز NIKKOR 14-24mm

این لنز برای هر دو قطع FX و DX کاربرد دارد هر چند که به طور انحصاری برای فول فریم ها طراحی شده، اگرچه می‌تواند در کراپ سنسورها هم مورد استفاده قرار بگیرد، اما با در نظر گرفتن کراپ1.5X  تصویری معادل لنز 21-36mm را نمایش میدهد که هنوز هم برای اکثر موقعیت‌ها عالیست، منتها به عکاس‌هایی که دوربین غیر فول فریم دارند پیشنهاد میکنم نیم نگاهی هم به لنز Nikon AF-S DX Zoom-NIKKOR 12-24mm f/4G IF-ED داشته باشند!

لنز NIKKOR 14-24mm

 

لنز Nikon 14-24mm تقریباً ۲ ضعف عمده در هنگام استفاده دارد: یکی وزن نسبتاً سنگین و یکی هم ناتوانی در استفاده از فیلتر. اگرچه وزن زیاد آن را تا حدودی می‌شود تحمل کرد، اما تقریبا تمام عکاسان مناظر از فیلترهای مختلف استفاده می‌کنند و ناتوانی در نصب فیلتر کمی آزار دهنده‌ست.

لنز NIKKOR 14-24mm

باید به این لنز فقط لقب تانک داد

این لنز از فلز ساخته شده و یکی از سنگین‌ترین لنزهای نیکون است و حدود یک کیلوگرم وزن دارد، این لنز یکی از عایق‌بندی شده‌ترین لنز‌هاست که در تمام شرایط آب و هوایی حتی زیر باران و گرد و غبار هم قابل استفاده هست و کاملاً غیر قابل نفوذ می‌باشد.

در مورد کیفیت هم باید عرض کنم که نیکون استانداردهای خوبی را در عملکرد این لنز ارائه داده است، ۲ عدسی ED یا Extra-low Dispersion برای کاهش خطاهای رنگی و ۳ عدسی آسفریکال یا غیر کُرَوی برای کاهش اعوجاج های ناشی از فوکالهای واید در آن تعبیه شده. علاوه بر این روی عدسی‌ها یک پوشش جادویی نانو هم قرار دارد. این عدسی‌ها به قدری پیشرفته هستند که وضوح و کنتراست و تثبیت رنگهای منحصر به فرد و یکپارچگی تصاویر در آن کاملاً مشهود هستند.

لنز NIKKOR 14-24mm

من در تمام فواصل کانونی با f/2.8  لنز Nikon 14-24mm عکاسی کردم و شارپنس در این f و این فوکال قابل قبول بود. فقط کمی در گوشه‌ها تصاویر سافت بودند. در f/4 با اینکه ۲ گام دیافراگم بسته تر بود تفاوت آنچنانی حاصل نشد. اما زمانی که از f/5.6 استفاده کنیم تصاویر به مراتب بهتری در کل کادر داریم. مرکز و کرنرها بسیار بهتر هستند و در f/8 به یکباره شاهد تصاویر عالی‌تری در مرکز و تمام کادر هستیم. عملکرد لنز در فوکال 24mm  و f/2.8 به قدری عالیست  که با لنز فوق‌حرفه ای پرایم 24mm f/1.4G  برابری می‌کند.

لنز Nikon 14-24mm

اما ویگنت یا تیرگی دور این لنز

در فوکال 14mm  و f/2.8 از هر لنز دیگری که تا کنون سراغ دارید عملکرد بهتری دارد، نیکون یک لنز الترا واید دیگه به نام Nikon AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR دارد که زاویه دید عالی و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. اما در 16mm  و 20mm  بسیار عملکرد ضعیفی دارد! در این لنز مقدار کمی خطای رنگی و اعوجاج در فوکال 14mm  تا 20mm  مشاهده می‌شود که به راحتی در فتوشاپ یا Lightroom و با استفاده از lens correction  قابل اصلاح است.

لنز Nikon 14-24mm

به طور کلی این واقعیت رو که نمیتوان از فیلترهای مخصوص روی این لنز استفاده کرد کمی آزار دهنده است، ولی واقعاً بی انصافیِ محض است که از عملکرد خیره کننده لنز به راحتی بگذریم! این لنز برای عکاسی طبیعت و معماری عالی است و در تمام تست‌های انجام شده تصاویر و غلظت رنگ‌ها بسیار چشم نواز بودند. با اینکه در حدود ۱۰ سال از تاریخ معرفی لنز Nikon 14-24mm می‌گذرد و نسبتاً لنز قدیمی محسوب می‌شود، باز هم قابل رقابت با تمام لنزهای هم رده‌ی خودش هست. عکاسانی که قبلاً با بدنه های D3x یا D3s یا حتی D4 از این لنز استفاده می‌کردند با ورود دوربین‌های پیشرفته‌تر با مگاپیکسل‌های بالاتر و استفاده همزمان با این لنز کاملاً شگفت‌زده خواهند شد.

لنز Nikon 14-24mm با توجه به ساختار عدسی‌های پیشرفته و محدود بودن در انتخاب لنز‌های نیکون، بهترین انتخاب برای دوربین‌های فوق حرفه‌ای D850 و D5 نیکون محسوب می‌شود.

  • تصویر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

در بین تمام عکس‌هایی که از وینستون چرچیل نخست‌وزیر فقید انگلستان به یادگار باقی مانده است، تنها یک عکس هست که به‌عنوان بهترین پرتره او و به‌عنوان مهم‌ترین عکس پرتره تمام تاریخ شناخته می‌شود. عکسی که یک عکاس افسانه‌ای پرتره، از یکی از بزرگ‌ترین سیاستمداران جهان، در یکی از پرتنش‌ترین روز‌های قرن بیستم گرفته شده و تبدیل به نماد برتری بریتانیا، در برابر آلمان شناخته می‌شود. عکسی از چرچیل که به واسطه آن، یوسف کارش، که پیش از آن تنها یک عکاس خوب بود، به مهم‌ترین عکاس پرتره جهان تبدیل شد و سال‌های سال نام او را در دنیای عکاسی به‌عنوان یک قهرمان ثبت کرد.

امیر یاری در این پادکست فارسی، درباره این عکس و اتفاق عجیب‌وغریب ثبت آن می‌گوید:

یوسف کارش

 

منبع: وبلاگ دیج ایمیج

  • تصویر دیجیتال