مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات عکاسی - عکاسی عروسی - عکاسی صنعتی و مطالب مرتبط

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اسکات ویلسون یکی از معروف‌ترین عکاسان منظره در جهان و اهل انگلستان است. عکس‌های اون بارها و بارها در مجلات معتبر عکاسی چاپ شده‌اند و بارها نیز به عنوان نامزد بهترین عکاس منظره سال انتخاب شده و ضمنا برنده جوایز بزرگی مانند “عکاس منظره برتر سال” شده است. برای دیدن نمونه عکس های اسکات ویلسون می‌توانید به وب‌سایت او در آدرس www.wilsonaxpe.com مراجعه کنید. با دیدن عکس‌های او متوجه می‌شوید که اسکات ویلسون صرفا سک عکاس منظره نیست. عکس‌های ورزشی و حیات وحش هم در گالری عکس های او دیده می‌شود و در تمامی آنها نیز کیفیت بسیار بالای عکس‌ها کاملا خودنمایی می‌کند. او در این سال‌ها به جز عکاسی، در یک شرکت آبجو‌سازی به نام Molson Coors هم کار می‌کرد. این شرکت که یک شرکت بین‌المللی است در کشور های مختلف از جمله در قاره آمریکا نیز شعبه دارد.

در سال 2015 و بعد از نزدیک 17 سال کار در این شرکت، یک پیشنهاد کاری به اسکات داده شد که به قول خود او “رویای همه زندگیش” بود. اینکه بتواند به عنوان سرپرست یکی از نمایندگی‌های این شرکت آبجوسازی، به آمریکا برود و مدتی در آنجا زندگی کند. اما مهم‌تر از سرپرستی در یک شرکت تجاری در آمریکا، شهری که به آنجا سفر می‌کرد بود. شهر Denver آمریکا، پایتخت ایالت کلرادو! این شهر یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین مناظر طبیعی و بکر و دست‌نخورده را در سرتاسر آمریکا دارد. از طرفی Denver نزدیک رشته کوه‌های راکی هم هست. همان سلسله کوه‌های معروف قاره آمریکا که از شمال غربی کانادا تا پایین آمریکای شمالی کشیده شده و پر از یخچال‌های طبیعی و کوه و دره و دشت و قله است. به طور خلاصه یک جای معرکه‌ برای عکاسی از طبیعت و حیات وحش، بهشتی برای عکاسان طبیعت که بتوانند عطش سیری‌ناپذیر عکاسی را در آنجا فرونشانند. طبیعتا وقتی به یک عکاس عاشق طبیعت، بگویید از اروپا به آمریکا برود و در یکی از بهترین و زیباترین مناطق جهان زندگی کند و همچنین آنقدر وقت آزاد دارد تا بتواند از آنجا عکاسی هم بکند، طبیعی هست که تصور می‌کنند با روی خوش دنیا روبرو شده‌اند.

اما این سفر، به کام اسکات ویلسون ننشست. هنوز یک سال از  انتقالش به Denver نگذشته بود که با یک خبر فاجعه‌بار، زندگیش سیاه شد …

امیر یاری در این پادکست فارسی ، درباره اسکات ویلسون ، مشکلات فاجعه‌بار و نحوه رویارویی او با این مشکلات می‌گوید. همچنین درباره یک کتاب عکس می‌گوید که اسکات آن را در طی این دوره گذار عکاسی و چاپ کرد و تاکنون نزدیک به 40 هزار دلار از فروش آن کتاب بدست آورده است. این کتاب Through the Window نام دارد و تمامی عواید آن صرف امور تحقیقاتی شده است.

  • تصویر دیجیتال