مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات دیج ایمیج

مقالات مرتبط در حوزه عکاسی

مقالات عکاسی - عکاسی عروسی - عکاسی صنعتی و مطالب مرتبط

  • ۰
  • ۰

یک تنظیم مهمی در داخل دوربین‌های دیجیتال است که اغلب عکاسان آن را به صورت دستی انجام می‌دهند. این تنظیمات، تنظیمات فضای رنگی RGB است. این تنظیمات می‌تواند روی کیفیت و نوع نمایش رنگ ها در عکس های دوربین های دیجیتال تاثیر بگذارد برخی از عکاسان معتقدند که این تنظیمات در دوربین باید روی sRGB قرار داشته باشد. برخی دیگر هم این تنظیمات را روی گزینه Adobe RGB قرار می دهند. معمولاً در داخل دوربین های دیجیتال تنها همین دو گزینه دیده می شود و این در حالی است که اگر شما با فایلهای خام عکاسی کنید می توانید در داخل ویرایشگر فایل های خام گزینه های دیگری را هم ببینید. انتخاب نوع فضای رنگی دقیقا بستگی به کاربرد عکس‌های شما دارد.

اپیزود 08: فضای رنگی، دلیل خراب شدن عکس‌های خام

ابتدا باید برای تغییر فضاهای رنگی روی لینک زیر پنجره پیش نمایش کلیک کنید. در پنجره Workflow Options  انواع فضاهای رنگی را می‌بینید. برخی از این فضاهای رنگی دارای محدوده پوشش رنگ بسیار زیادی هستند و ویرایش عکس ها با این فضا های رنگی به شما این امکان را می دهد که رنگ های طبیعی تری به دست آورید اما نکته اینجاست که اغلب چاپگرها و نمایشگرهایی که میبینیم تنها با دو گزینه Adobe RGB و sRGB کار می کنند. اگر نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید معمول ترین گزینه گزینه sRGB است. اتفاقا این گزینه معمولا حالت پیش‌فرض یا Default دوربینتان هم هست. زیرا اغلب مانیتورهای عمومی با همین فضای رنگی کار می کند و هر عکسی که روی فضای اینترنت منتشر می‌کنید، بلافاصله خودبخود به همین فضای رنگی می‌رود. اما اگر شما فضای رنگی Adobe RGB را انتخاب کنید احتمالاً روی مانیتورهای عادی به خوبی نمایش داده نمی شود.

اپیزود 08: فضای رنگی، دلیل خراب شدن عکس‌های خام

برای اینکه این موضوع شما را درگیر نکند یک پیشنهاد کلی به شما میدهم اگر می خواهید عکس های خود را چاپ کنید بهتر است از فضای رنگی Adobe RGB استفاده کنیم و اگر می خواهید عکس هایتان را در اینترنت یا شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید sRGB استفاده کنید.

گزینه‌های دیگر در این پنجره هم برای تغییر اندازه، تغییر عمق رنگ و تغییر شارپنس عکس است. پیشنهاد می‌کنم تا زمانی که از عکس هایتان خروجی نگرفته‌اید، عمق رنگ را روی 16 bit بگذارید. در این حالت، هر عکس می‌تواند تعداد بیشتری رنگ را پردازش کرده و نمایش دهد و برای ویرایش عکس بهتر است. اما اگر قرار است از عکس ها خروجی بگیرید، می‌توانید از عمق رنگ 8 Bit هم استفاده کنید.

  • ۹۸/۰۱/۲۴
  • تصویر دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی